Sunday 1 November 2015

PROMOSI KRAFTANGAN

KRAFTANGAN - SABAH.... KUJUNGILAH SURIA SABAH

Bersempena dengan sambutan Pesta Kaamatan 2015 di Sabah. Pihak Kraftangan Malaysia Cawangan Sabah telah mengadakan Promosi Kraf Malaysia 2015 pada 16 Mei 2015 hingga 1 Jun 2015 bertempat di pusat beli belah Suria Sabah Kota Kinabalu. Pelbagai produk kraf diperagakan dan dijual oleh usahawan bagi kegunaan sambutan Kaamatan tahun ini. Disamping jualan kraf turut diadakan pertandingan yang berkaitan dengan sambutan Kaamatan iaitu 'Sugandoi' yang berupa pertandingan seni suara dengan menyanyikan lagu-lagu tempatan khususnya lagu-lagu KDM Sabah.

Buat julung kalinya diadakan pertandingan 'Unduk Ngadau'satu acara peragaan fesyen pakaian tradisi suku kaum di Sabah bagi kanak-kanak berumur 7 hingga 9 tahun. Artis-artis tempatan Sabah yang terdiri dari S Welly, Esther Clement Tubong. Rubisa AF7 serta ramai lagi artis juga turut menghiburkan pengunjung dalam mini konsert Gempita Kraf yang diadakan. Sementara itu sidang media pula dijayakan oleh Datuk Seri Panglima Masidi Manjun, Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah.




Biar gambar bicara...



Sidang Media PKM 2015 Suria Sabah oleh DSP Masidi Manjun




Acara pentas yang diadakan







Produk usahawan yang dijual semasa PKM 2015 Suria Sabah


PROMOSI 

NEXT.... KOMPLEKS KRAF TANGAN KUALA LUMPUR
Kompleks Kraf Kuala Lumpur merupakan pusat kraf setempat bagi destinasi pelancongan tempatan dan antarabangsa serta menjadi salah satu LOKASI YANG MESTI DILAWATI. Memberi peluang kepada pengunjung melihat lebih dekat lagi keunikan dan kecantikan produk kraf tempatan yang mempunyai nilai estetika tersendiri. Kompleks Kraf Kuala Lumpur menjadi aspirasi aktiviti kraf negara yang meliputi pemasaran, pendidikan, pembudayaan dan pemakanan setempat serta dipenuhi dengan pelbagai aktiviti kraf yang beridentiti Malaysia.
Jualan Kraf
Menawarkan kepelbagaian jualan produk kraf tempatan di kedai Karyaneka untuk dibeli oleh pengunjung dengan tawaran harga yang menarik dan berpatutan. Menjual dan menerima tempahan pelbagai produk kraf dan pilihan, meliputi hadiah dan cenderamata, pakaian dan aksesori, kemasan dan perhiasan rumah serta perabot dari pelbagai bidang kraf.
  • Kedai Hadiah Dan Cenderamata
    Terdapat pelbagai cenderamata kraf meliputi bidang hasil rimba, tekstil, seramik, logam dan aneka kraf turut dijual. Himpunan produk kraf dari semua negeri di seluruh Malaysia memberi peluang kepada pengunjung memilih, membeli dan membuat tempahan dengan harga yang berpatutan. Pengunjung juga boleh memilih jenis pembungkusan dan hiasan yang sesuai. Perkhidmatan penghantaran secara percuma di sekitar Lembah Kelang disediakan kepada pembeli. (Masa Operasi : 9.00 pagi-8.00 malam)
  • Kedai Cenderamata Korporat
    Karyaneka turut menyediakan ruang khas untuk cenderamata korporat iaitu produk kraf eksklusif dalam pelbagai pilihan untuk dihadiahkan kepada tetamu negara, dan orang perseorangan. Cenderamata korporat beridentiti Malaysia boleh dibeli terus atau melalui tempahan mengikut imej syarikat dan organisasi. (Masa Operasi : 9.00 pagi-8.00 malam)
  • Butik Karyaneka
    Terdapat pelbagai koleksi pakaian, kain ela, hiasan rumah, aksesori hiasan diri dan lain-lain dari kraf tekstil batik, tenunan dan songket boleh didapati dalam rekaan dan corak eksklusif. Bergayalah dengan fesyen dari kraf tekstil untuk majlis rasmi ke pejabat mahupun bersantai. (Masa Operasi : 9.00 pagi-8.00 malam)
  • Kedai Satu Daerah Satu Industri
   Menghimpunkan produk kraf hasil dari usahawan dibawah program Kraftangan Malaysia Satu Daerah Satu Industri. Pelbagai produk kraf      boleh dibeli terus dengan harga yang berpatutan pada kualiti yang terbaik. (Masa Operasi : 9.00 pagi-8.00 malam)
Muzium Kraf
Kenali dan hayati warisan kraf zaman ke zaman . Pengumpulan maklumat proses pembuatan kraf serta pameran warisan kraf yang diadakan dapat memberi pendidikan dan kefahaman yang berkesan kepada orang ramai dan generasi muda melalui program pemuliharaan kraf warisan. Penghayatan generasi muda ini dapat memupuk minat dan kecintaan mereka terhadap nilai seni produk kraf yang dihasilkan, agar terus berkembang hingga ke akhir zaman. Pengunjung juga boleh mendapatkan maklumat tentang kraf melalui buku-buku, cakera padat serta risalah-risalah. Masa Operasi: Isnin – Ahad: 9.00 pagi – 5.30 petang
Perkampungan Kraf
Aktiviti demonstrasi dan interaktif kraf dijalankan di Perkampungan Kraf bagi memberi peluang kepada pengunjung mempelajari dan menjiwai proses pembuatan produk kraf seperti anyaman rotan, mencanting batik, mengukir kayu dan membuat seramik. Pengunjung berpeluang mencipta hasil seni kraf yang digemari sambil mengasah bakat dan kreativiti diri sendiri melalui tunjuk ajar usahawan di Perkampungan Kraf. Bayaran minimum dikenakan kepada pengunjung yang ingin mencuba aktiviti ini. Tempahan produk kraf dengan motif dan rekaan sendiri turut dialu-alukan. Masa Operasi : Isnin – Ahad: 10.00 pagi – 6.00 petang
Perkampungan Pelukis
Kunjungi Perkampungan Pelukis dan bertemu dengan pelukis-pelukis tempatan yang meluahkan bakat dan kreativiti mereka dalam menghasilkan seni lukisan asli yang berimej Malaysia. Peminat lukisan boleh berinteraksi dan menyaksikan pelukis menggunakan pelbagai bahan dan teknik tersendiri. Pengunjung boleh membeli hasil lukisan atau membuat tempahan mengikut citarasa sendiri.Masa Operasi : Isnin – Ahad: 10.00 pagi – 6.00 petang
Kafeteria Craft Delight
Nikmati sajian makanan tempatan pelbagai pilihan dengan harga yang amat berpatutan. Suasana santai dan layan diri membuat pengunjung yang datang secara berseorangan, bersama keluarga atau rakan-rakan berpuashati. Tempat letak kereta percuma dan persekitaran kafe berhawa dingin menggamit pengunjung menikmati juadah yang tersedia.
Pusat Kraf Setempat
Kompleks Kraf Kuala Lumpur menanti anda dengan pelbagai aktiviti berasaskan seni dan kraf tempatan. Destinasi “Patut Dilawati”.
Alamat Surat Menyurat
Kompleks Kraf Kuala Lumpur, Seksyen 63, Jalan Conlay, 50450 Kuala Lumpur.
Telefon : (603) 2162 7533 / 7459 Faks : (603) 2161 1501
GPS : 3.149322,101.7185
Emel : komplekskrafkl[at]kraftangan.gov.my

Cenderahati Korporat Murah

Apabila menyertai pameran atau konvensyen, kebanyakan perniagaan member cenderahati atau “door gift” untuk membawa masuk lebih ramai pelawat seterusnya mencapai jualan yang lebih tinggi. Cenderahati yang selalunya dihadiahkan semasa pameran perdagangan termasuklah calendar dinding, cawan dengan logo, set pen eksekutif, dan banyak lagi. Barangan promosi yang diberikan selalunya ditentukan oleh jenis hadirin, sama ada VIP ataupun haridin massa. Untuk hadirin massa, cenderahati korporat yang murah sahaja yang diberikan, dan selalunya dalam lingkungan kurang daripada RM5 sebuah.
Cenderahati korporat yang dipilih mestilah bersesuaian dengan produk yang dijual atau servis yang diberikan oleh perniagaan. Antara kriteria cenderahati yang diberi mestilah sesuatu yang berguna dan profesional. Ini termasuklah pemegang kad perniagaan, diari dan organiser kulit, set gift korporat berserta logo yang diukir atau dicetak. Produk-produk ini lebih berkemungkinan disimpan lama oleh pelanggan jika dibandingkan dengan barangan promosi yang murah seperti pen plastic, kalendar, dan pad nota.
Kami mempunyai kedua-dua jenis cenderahati hati ini – yang murah dan juga yang kualiti tinggi. Sila hubungi kami segera untuk mendapatkan sebut harga berdasarkan kuantiti dan keperluan cetakan perniagaan anda.
Ditunjukkan di bawah adalah gambar-gambar cenderamata ekslusif dan cenderamata murah.
Cenderamata Ekslusif:
Cenderamata Murah:

Kepentingan Pilihan Pembekal Cenderamata Yang Baik

Cara yang terbaik untuk memupuk hubungan mesra dengan pelanggan, terutamanya sektor korporat adalah dengan memberikan cenderamata dan hadiah yang menarik kepada mereka. Pemberian cenderamata korporat juga adalah cara terbaik untuk mempromosi produk syarikat serta mewujudkan kesedaran masyarakat jenama. Anda mungkin teragak-akak kerana kos yang terlibat, tetapi activiti pemasaran ini akan penjana maklum balas yang positif. Dengan memilih pembekal cenderamata yang bagus, anda boleh mendapat barang dengan kos yang rendah tanpa mengorbankan kualiti produk.
Perkara yang selalu dibimbangi pembeli adalah kualiti dan corak idea produk korporat yang dibeli. Oleh itu, pilihan pemborong cenderamata amatlah penting untuk memastikan penerima hadiah korporat yang diberi syarikat mencapai tahap yang dikehendaki terutamanya apabila cenderamata ini representasi jenama syarikat.
Barangan yang diberi masa kini amatlah berbeza dengan zaman teknologi infomasi masa kini. Dahulu, hanya termasuk produk seperti beg, cawan dan alat tulis. Kini, cenderahati yang amat popular termasuklah pengecas telefon bimbit, penyalut USB pen drive, USB hub dan banyak lagi barangan elektronik. Cenderamata moden ini lebih menarik kepada golongan muda dan boleh diagihkan semasa acara khas, majlis-majlis, peristiwa atau perayaan, dan semasa pelancaran produk baru syarikat.
Senarai cenderamata korporat kini termasuklah:
Hubungi Cenderamata IPC hari ini untuk mendapatkan maklumat lanjut serta sebut harga produk yang diperlukan.
(Go to this Link: http://www.cenderamataipc.com/blog/) 
Thank you!

PROMOSI KRAF MALAYSIA 2015 SURIA SABAH, KOTA KINABALU


KRAF MALAYSIA 2015 LINTASAN DEASOKA KOTA KINAB


No comments:

Post a Comment